Dziewczyna i chłopak Wszystko na opak / Wandelin Van Draanen

     "Tego było za wiele. Zatrzymałem się i już miałem jej powiedzieć, żeby spadała, kiedy stało się najdziwniejsze. Zamachnąłem się, żeby się od niej wyzwolić, i jakimś cudem moja opadająca ręka zaplątała się w jej dłoń. Nie do wiary! Stałem tam i trzymałem tę błotną małpę za rękę!"

    Ze względu na to, że ostatnio ciągle gustuję tylko w fantastyce, nie spodziewałam się, aby ta książka jakoś poruszyła moje serce czy coś w tym stylu. No i niesamowicie się myliłam. Mam w zwyczaju pisać notatki do recenzji podczas czytania. Tu większość czasu pisałam. To, co tu przeczytacie, jest kilka razy skróconym tekstem wersji pierwotnej.
     Po pierwsze, bardzo spodobał mi się pomysł na tylnią stronę okładki. Bo, tak jak wskazuje tytuł, jest tam wszystko na opak. Aby przeczytać opis, musimy odwracać książkę do góry nogami. To, co mówią główni bohaterowie jest napisane w przeciwnym kierunku.

     Historię rozpoczynamy z punktu widzenia Bryce'a, kiedy właśnie wprowadza się do nowego domu i zaczyna II klasę. Od pierwszego momentu nie trawi Julianny, która, jak na złość, ewidentnie do niego ciągnie. Po tym, jak chłopak powie nam kilka zdań o swoim życiu, zamieniamy się rolami. Kolejny rozdział dotyczący tej samej sytuacji widzimy oczami Juli. A potem znów wracamy do Bryce'a i kontynuujemy przygodę. I tak w kółko. Dzięki tej zamianie zauważamy, co jedno myśli o drugim. Nie wystarczy więc przeczytać opowieści jednego z nich. Czułam się, jakbym czytała dwie odmienne historie, ale w jakimś stopniu powiązane.
     Z czasem ich uczucia się odwracają. "Na opak", prawda? Teraz to Bryce goni za Juli. Czy jednak wrócą do niej emocje, które zdążyły już uciec?
     Kiedy przeczytamy, na pewno znajdziemy mnóstwo powiązań z naszym życiem. Może nie dosłownym, ale coś na pewno. W dodatku będziemy mieć możliwość dokładnego zinterpretowania powiedzenia "kto się lubi ten się czubi". Dowiemy się też, jak jedno słowo może zmienić całe nasze życie.
     Jest to typowa książka odstresowująca, którą pochłoniemy w jeden wieczór. Do przeczytania jeszcze bardziej zachęcił mnie fakt, że już 4 marca będziemy mogli zobaczyć ekranizację. Podejrzewałam, że książka będzie typowo młodzieżowa, ale osoba w każdym wieku znajdzie coś dla siebie w tej pięknej, czasem wzruszające i dowcipnej opowieści.

     "Zanosiło się na to, że będzie przenosił te pudła, aż padnie, a do tego czasu Bryce mógłby już wyzionąć ducha. Paść trupem, zanim zdąży się wprowadzić! Tragizm tej sytuacji sprawił, że wskoczyłam do ciężarówki. Musiałam mu pomóc! Musiałam go ratować!"

Dziewczyna i chłopak Wszystko na opak
Flipped
Wandelin Van Draanen
Galeria Książki
224 strony

Książkę dostałam od:

Dziękuję




Dziewczyna i chłopak Wszystko na opak / Wandelin Van Draanen Dziewczyna i chłopak Wszystko na opak / Wandelin Van Draanen Reviewed by Unknown on piątek, lutego 25, 2011 Rating: 5