Jesienna Róża


JESIENNA RÓŻA

Recenzja NIE ZAWIERA spoilerów z tomu I


         Kiedy rozpoczynałam swoją przygodę z twórczością Abigail Gibbs, nie byłam do niej nastawiona zbyt optymistycznie. Rzeczywiście, gdy zaczęłam czytać Kolację z Wampirem, nie mogłam znaleźć „tego czegoś”. Odkryłam jednak, że z każdą stroną wciągam się w historię coraz bardziej o nim zdąży się powiedzieć „O cholibka, poznałabym takiego wampira i poszła z nim na studniówkę!”, pierwszy tom się zakończył, a ja zaraz zabrałam się za jej kontynuację, czyli Jesienną Różę.

         W Devon, w prowincjonalnej szkole średniej, uczy się piętnastoletnia Róża. Nie jest jednak zwyczajną nastolatką, należy bowiem do grupy Mędrców. W szkole pełni rolę strażnika i ma chronić uczniów przed czarną magią. Będzie miała okazję poznać syna króla Mędrców, by razem z nim przeciwstawić się Extermino, niosącym śmierć.


 
         Miałam cichą nadzieję, że Jesienna Róża będzie dosłowną kontynuacją tomu poprzedniego. Okazało się jednak, że jest to niemal osobna historia – więc plus dla tych, którzy z Kolacją z Wampirem nie mieli styczności. Jak się jednak okaże, na późniejszych stronach ujawni się pewien związek między obiema bohaterkami.

         Było tu też coś, czego nazwać nie umiem, a odebrało mi przyjemność czytania. Całość jest spisana wyjątkowo chaotycznie i niekonsekwentnie. Pomysł autorki na świat pełen wymiarów i dziwnych istot był wyśmienity, jednak, prawdopodobnie ze względu na swój młody wiek, pani Gibbs nie potrafiła uformować w słowa i przekazać nam wszystkiego, co pałętało się po jej umyśle.



         Mroczna Bohaterka to bez wątpienia powieść dla fanów tego gatunku – dla osób czytających lekkie, niezobowiązujące lektury podpadające pod literaturę młodzieżową. O ile pierwszy tom skupia się głównie na tematyce wampirów, w drugim pojawia się więcej magii i bardziej typowego fantasy z nutką romansu. Odniosłam jednak wrażenie, że pierwszy tom nieco bardziej przypadł mi do gustu. Nie wykluczam jednak kontynuowania serii, gdyż chętnie przekonam się, co ukryto za bramami do kolejnych wymiarów…

Za książkę dziękuję

Jesienna Róża
Mroczna Bohaterka t. 2
Abigail Anne Gibbs
Bończyk Stanisław
The Dark Heroine: Autumn Rose
Wydawnictwo Muza
464 strony

2014
Jesienna Róża Jesienna Róża Reviewed by Unknown on czwartek, stycznia 08, 2015 Rating: 5