The best of 2015


W 2015 roku przeczytałam aż 73 książki, z czego jestem niezmiernie dumna. Były to jednak pozycje lepsze i gorsze, ale po co o tych wpadkach mówić? O wiele bardziej wolę polecić Wam 13 książek, którymi zachwyciłam się w zeszłym roku.


WERSJA VIDEO

The best od 2015

(kolejność przypadkowa)

Utrata / Rachel Van Dyken
Piękne new adult, w którym całkowicie się zatraciłam. Weston jest mój, cytaty są spisane, śmiech, emocje i wzruszenia były. I chyba jedyna książka w tym roku, którą przeczytałam w ciągu jednego dnia.

Igrzyska Śmierci / Suzanne Collins
Jej, Martha, serio czytałaś to dopiero teraz? A no niestety. Obiecałam sobie, że zdążę z wersją papierową przed filmami. Nie wyszło. Ale nie zmienia to faktu, że książka podobała mi się na tyle, że na pewno sięgnę po kolejne tomy.


Czerwona Królowa / Victoria Aveyard
Wiem, jak wiele osób psioczy na tę książkę. Trudno, mi się naprawdę podobała. Rozumiem, że autorka połączyła wiele różnych filmów i książek, ale efekt i tak przypadł mi do gustu. Z niecierpliwością czekam na kolejny tom.


Zakon Mimów / Samatha Shannon
Cudowny drugi tom Czasu Żniw, który sprawił, że mój mózg eksplodował. Podziwiam autorkę, że w tak młodym wieku tworzy wizję i kreuje bohaterów, którzy łamią mi serca i zadziwiają. Muszę natychmiast zdobyć trzeci tom, bo zżera mnie ciekawość!


Maybe Someday / Colleen Hoover
Ta powieść była moim pierwszym, bardzo udanym spotkaniem z tą autorką. Jej kolejne książki nieco mnie rozczarowały, jednak MS naprawdę zachwyciło. Piękna opowieść, podczas czytania której musiałam dziwnie wyglądać, skoro ludzie w autobusie pytali mnie, czy dobrze się czuję.


Szklany Tron / Sarah J. Maas
Rzeczywiście doceniłam to, czym wszyscy się zachwycają. Może nie była to lektura ah i oh, ale wierzę, że kolejne tomy całkowicie mną zawładną i będę zakochana w tej serii tak samo jak Wy. Bo bohaterkę polubiłam, więc chętnie potowarzyszę jej w dalszych przygodach.


Miasto Kości / Cassandra Clare
Co prawdę tę powieść już kiedyś czytałam, ale to w czasach, gdy fantastyka nie była moją dobrą stroną. Dopiero teraz doceniłam fabułę, kreację bohaterów i kochanego Jace'a. Już nie mogę doczekać się kolejnych tomów oraz serialu.


Fangirl / Rainbow Rowell
Poprzednie powieści tej autorki nieco mnie rozczarowały, ale w Fangirl się zakochałam. Może dlatego, że główna bohaterka, Cath, jest do mnie tak podobna? Zafascynowanie fikcyjnymi postaciami, zbieranie książek, filmów i gadżetów, pisanie własnych fanficków - to przecież także moje życie!



Pisane Szkarłatem / Anne Bishop
W Anne Bishop zakochałam się po jej Trylogii Czarnych Kamieni, jednak ta seria jest chyba jeszcze lepsza. Humor, sensacja, zmiennokształtni, którzy nawet w ludzkiej postaci zachowują swój zwierzęcy instynkt - świetna historia.


Aplikacja / Lauren Miller
Może nie jest to powieść wybitna, jednak znalazła się w rankingu dzięki temu, że autorka wykreowała wizję przyszłości, która jest bardzo realna już wkrótce. Przecież nie umiemy ruszyć się bez telefonów, mamy coraz więcej gadżetów, które "myślą za nas". Kto wie, czy nie stanie się niebawem to, o czym napisała Lauren.


Dziesięć Płytkich Oddechów / K.A. Tucker
Kolejne new adult, które zrobiło na mnie wrażenie już po pierwszych stronach. Od razu wyczułam klimat i emocje, które miały mi towarzyszyć przez resztę lektury. Chociaż domyśliłam się tajemnic, to wszystko w tej powieści do mnie przemawiało i przeszywało do cna.


Ruina i Rewolta / Leigh Bardugo
Zakończenie trylogii Grisza zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Nadal nie wierzę, że autorka najpierw zebrała wszystkie moje ukochane postacie, przez co zachwycałam się pierwszą połową książki, by po chwili zrobić to, co uczyniła i złamać mi serce. Tak się nie robi i nie umiem jej wybaczyć, jak potraktowała moje emocje.


Imperium Ognia / Sabaa Tahir
Cieszę się, że rok zakończyłam z taką lekturą jak An Ember in The Ashes. Teraz już wiem, czemu ta powieść jest tak zachwalana za granicą. Co więcej, nie spodziewałam się tego, ponieważ rozgrywająca się w starożytnych czasach akcja nigdy do mnie nie przemawiała. Nie spodziewałam się, że zrobi na mnie aż takie wrażenie i że będę chciała znaleźć autorkę i wykrzyczeć jej kilka słów do wypikania. 


A jakie są Wasze najukochańsze powieści przeczytane w zeszłym roku?
The best of 2015 The best of 2015 Reviewed by Unknown on niedziela, stycznia 03, 2016 Rating: 5