Hiddleston robi mixy i uczy gramatyki || English Matters nr 61


Odniosłam wrażenie, że podczas wakacji w English Matters panowały wakacje. Mówiliśmy o podróżach i zwiedzaniu, a więc i tematach, które niekoniecznie do mnie przemówiły. Wakacje się zakończyły, powracamy więc do nauki i do dawnej formy, czyli artykułów, które czytam z wypiekami na twarzy.



English Matters to brytyjsko-polski dwumiesięcznik dla osób znających lub uczących się języka angielskiego. Każdy numer zawiera różnorodne anglojęzyczne artykuły dotyczące kultury, mody czy nauki z przetłumaczonymi na język polski trudniejszymi słówkami. Część tekstów można także odsłuchać w formacie mp3, a z internetu pobrać dodatkowe materiały do nauki i powtórzenia.


Zacznijmy od tych najbardziej ciekawych, jak dla mnie, artykułów i najmniej naukowych. Z gardła wydobył mi się niemy pisk, gdy zobaczyłam spoglądającego na mnie z działu People nad Lifestyle Toma Hiddlestona. To taki nasz kameleon ekranu, który ujawnił swe oblicze dopiero jako Loki. Podobno stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych twarzy w branży filmowej. Chociaż wiecie, z takimi dziwnymi, nieproporcjonalnymi twarzami Brytyjczyków jak on czy Cumberbatch wcale o to nie trudno. Nigdy nie przeglądałam się życiu tego aktora, więc mogłam dowiedzieć się trochę na temat jego wykształcenia, oraz tego, co "przed" i "po" Lokim.

Kolejnym interesującym tematem był artykuł o Jojo Moyes. Sławę przyniósł jej ostatnio film Zanim się pojawiłeś, zrealizowany na podstawie książki o tym samym tytule. Teraz uważana jest za jedną z topowych autorek powieści romantycznych. Poznamy kilka tajemnic - chociażby to, że ta Pani w rzeczywistości nazywa się Pauline Sara Jo Moyes. Prócz tego ciekawostki o jej karierze, domu rodzinnym i innych bestsellerach. Już wypatrzyłam kolejną książkę, po którą chętnie sięgnę w niedalekiej przyszłości.



Znalazłam jeszcze dwa teksty, które mnie zaintrygowały. Jeden z nich to Magic Mix, czyli największe hity, które zostały zremiksowane i, być może, stały się jeszcze większymi hitami. Drugi to bardziej szkolny temat Grammar Life - saving Tricks, w którym w magicznych kapeluszach poukrywano przydatne triki gramatyczne czy stylistyczne, które pozwolą nam... uniknąć zrobienia z siebie idioty podczas rozmowy :)

Oczywiście w najnowszym, 61 numerze English Matters znalazły się również inne artykuły z zakresu kultury, języka czy podróży, ale te pozwolę Wam już odkryć samodzielnie.


Hiddleston robi mixy i uczy gramatyki || English Matters nr 61 Hiddleston robi mixy i uczy gramatyki || English Matters nr 61 Reviewed by Unknown on wtorek, listopada 01, 2016 Rating: 5