Chlap atramentem, chlap



            Dziś po krótce zaprezentuję książkę, która może się spodobać fanom czytania i pisania.

            Chlapanie atramentem to poradnik dla osób piszących lub chcących pisać książki, jak i dla tych, którzy u innych taką chęć wzbudzić by chcieli. Dla młodych i tych bardziej doświadczonych. Dla tych, którzy już coś wydali i dla tych, którzy spróbują tworzenia po raz pierwszy.

            Książka w prosty sposób przedstawiam nam, jak powinniśmy patrzeć na tworzenie literatury, jak tworzyć bohaterów, jak opisywać otoczenie, z czego czerpać inspiracje. Otwiera nam oczy pokazując, że wystarczy się rozejrzeć, by znaleźć pomysł na bestseller.

            Po przeczytaniu tego poradnika zauważyłam, że zaczęłam inaczej patrzeć na czytane przeze mnie książki. Nie patrzyłam już tylko na fabułę i to, czy dany bohater wydaje się sympatyczny. Zaczęłam zwracać większą uwagę na styl pisania autorów, czy używają czasu przeszłego/teraźniejszego i jaki ma to wpływ na emocje czytelnika. Czy zdania są krótkie i proste, czy też rozbudowane i co to mówi o osobowości bohatera. I zdziwicie się, jak wiele o charakterze fikcyjnego bohatera literackiego można powiedzieć, czytając tylko jedno, dobrze napisane zdanie.

Chlapanie Atramentem
Poradnik dla młodych pisarzy
Anne Mazer, Ellen Potter
Spilling Ink: A Young Writer’s Handbook
Beata Hrycak
Bukowy Las
288 str.

2011
Chlap atramentem, chlap Chlap atramentem, chlap Reviewed by Unknown on sobota, czerwca 07, 2014 Rating: 5