Wrap Up - books & TV (luty) + TBR (marzec)

Ah, luty był taki piękny czytelniczo i serialowo! Dlaczego musiał się już skończyć?!



Ah, tak, w lutym udało mi się zdać sesję w pierwszym terminie, więc mogłam cieszyć się błogimi feriami. Czyli czytanie! Zobaczcie tylko, jak wiele pozycji udało mi się przeczytać!

1. Przypadki Callie i Kaydena / Jessica Sorensen - tak wiele o tej pozycji słyszałam! I nie ukrywam, naprawdę była bardzo, bardzo dobra. Nie wyjątkowa, ale jednak zadziałała, oj zadziałała. Romans, emocje, ale chyba najbardziej trafiło do mnie to drugie dno, co sprawiło, że zaczęłam robić listę rzeczy, które chciałabym lub powinnam zrobić, a się boję.
2. Miasto Popiołów / Cassandra Clare - przeczytałam głównie ze względu na serial, bo nie chciałam sobie nic zaspoilerować. Efekt jest taki, że serialu i tak nie oglądam, natomiast książka wydała mi się... średnia. Może to przez fakt, że Dary Anioła miały być trylogią, a w takich wypadkach drugi tom zawsze wypada przeciętnie? Któż to wie (tym bardziej po tych wszystkich aferach z plagiatami), ale na półce cała seria, więc wkrótce się przeczyta.
3. Lato Koloru Wiśni / Carina Bartsch - niczego wielkiego się nie spodziewałam, a okazało się, że ta powieść stała się najlepszą książką przeczytaną w lutym. I nie wiem tak naprawdę dlaczego, ponieważ była dość prosta i schematyczna, a jednak tak wciągająca, tyle razy zmuszająca do śmiechu i tak pięknie napisana! Ah!
4. Szklany Miecz / Victoria Aveyard - na który czekałam wieki i mało nie skisłam. Doczekałam się, ale chyba czuję się nieco rozczarowana. Jak dla mnie w tym tomie było za dużo... w kółko tego samego. Trochę się wynudziłam, jeśli chodzi o akcję, ale przynajmniej poznałam bliżej postacie. Zawsze to coś i zaostrzyło mi apetyt na kolejny tom.
5. Sekta Egoistów / Eric-Emmanuel Schmitt - tego pana pewnie kojarzycie z Oskara i Pani Róży. Dla mnie to było pierwsze spotkanie z jego twórczością. Nie jestem jakoś mega zachwycona i mam wyjątkowo mieszane uczucia. Z jednej strony język piękny, zakończenie dziwne i całość dająca do myślenia, a z drugiej... coś mi tu nie leżało.
6. Możesz to zrobić / Paul Hanna - czyli rozwojówka, po które sięgam ostatnio coraz częściej. Naprawdę zmotywowała mnie do pracy nad sobą, do pokonywania pewnych słabości i pracy nad sobą, bardzo ciężkiej pracy.
7. Krótka książka o miłości / Karolina Korwin-Piotrowska - czyli wielgachny zbiór przystępnie napisanych opinii o 90 filmów, które warto obejrzeć. I te lepsze i gorsze, i starsze i nowsze, ale, co najważniejsze, napisane prosto i przyjemnie, z punktu widzenia widza jak Ty czy ja, a nie krytyka kinematografii. Lista filmów do obejrzenia się wydłużyła!



Jeżeli obserwujecie FanPage Secret Books, to dobrze wiecie, że w moim życiu rozpoczął się nowy bzik. Jeżeli do tej pory Martha Oakiss kojarzyła Wam się z Sherlockiem, teraz możecie śmiało dołożyć do niego coś jeszcze...
Gdzieś kiedyś trafiłam na przypadkowy odcinek Doctora Who. W sumie nie miałam pojęcia, o co chodzi, nie wiedziałam, kto jest kim - a się popłakałam. Stwierdziłam, że skoro znowu mam do czynienia z Moffatem i znowu ten facet wytwarza we mnie takie emocje - to musi być to mega. W ten sposób obejrzałam cały piąty, szósty i siódmy sezon Doctora Who i jestem zachwycona! Tyle emocji! Tyle płaczu i śmiechu! Coś niesamowitego!
I szczerze - nie czuję potrzeby oglądania poprzednich ani kolejnych sezonów. Matt Smith wydaje mi się jedynym i najlepszym Doctorem (Tennant jeszcze ujdzie w tłoku), kocham go nad życie, to właśnie on wygląda i zachowuje się jak człowiek z kosmosu. CHCEMY, BY MATT BYŁ (znowu) KOLEJNYM DOCTOREM! KTO JEST ZE MNĄ?!




  • Stałam się jedną z kategorii w tagu stworzonym przez Patryka. Jaki bohater literacki stał się moim mężem?
  • Na Wywrocie pojawił się tekst o pięciu wspaniałych z zakresu blogów o literaturze. A tam i ja!
  • Luty to miesiąc miłości, nie mogło więc obyć się bez specjalnego posta z tej okazji. Przygotowałam dla Was TOP5 moich OTP, czyli par, które shippuję, ale niekoniecznie są razem.
  • Gadałam trochę z Wami o supermocach. Zastanawialiście się kiedyś, jakim superbohaterem chcielibyście zostać? A wiecie może, jakie negatywne skutki może mieć posiadanie konkretnych mocy?
  • Do sieci wypłynął trailer "Me Before You". Mogliście zobaczyć, jak na niego reaguję, tymczasem już płaczę, że jeszcze tyle trzeba będzie czekać!
  • Doczekaliście się także kolejnej recenzji interaktywnej, w której każdy z Was może indywidualnie sprawdzić, czy dana książka jest w jego stylu. Tym razem - Przypadki Callie i Kaydena.
  • W lutym WRESZCIE pojawiły się ukochane przez Was Świeżynki, czyli książkowo-filmowe informacje i zapowiedzi na najbliższe miesiące.


Marzec będzie dla mnie ciężkim miesiącem, podobnie jak każdy kolejny, do zakończenia roku akademickiego. Już w lutym zaczęło się pisanie pracy, prowadzenie badań, analizowanie... Dużo jeszcze przede mną, więc musicie przygotować się na przestoje i częsty status "niedostępny" przy moim imieniu.
Jednak jakieś wyzwanie muszę sobie postawić, dlatego wylosowałam kategorię ze słoiczka TBR. Było to:
Przymiotnik w tytule
Co mi polecacie?

A jak Wam minął luty?


Wersja video:

Wrap Up - books & TV (luty) + TBR (marzec) Wrap Up - books & TV (luty) + TBR (marzec) Reviewed by Unknown on piątek, marca 04, 2016 Rating: 5