Anatomia Obcości / Andrea Porter | KONKURS + RECENZJA KSIĄŻKI


Kiedy rozpoczynałam swoją przygodę z Anatomią Obcości, oczekiwałam przyjemnej i niezobowiązującej młodzieżówki, na jaką wskazywała okładka. Okazało się jednak, że opis zawarty z tyłu książki oraz kilka pierwszych rozdziałów nieco mija się z tym, co czeka na nas na kolejnych stronach.


Rzeczywiście, historia ta jest skierowana głównie do młodzieży. Towarzyszymy nastolatce, która zmaga się z typowymi dla swojego wieku problemami. Nie dogaduje się z rodzicami i ma do nich pretensje za nadanie jej tak dziwacznego imienia; by stać się lubianą, trzyma się tych najpopularniejszych w szkole; przeżywa swoje pierwsze zauroczenia i miłości; jest zmuszona pilnować się ze swoim zachowaniem, by nie narazić się na ostre spojrzenia klasowej elity. 

Bez wątpienia grupa odbiorców, którym może ta powieść się spodobać, to piętnastolatki. Anatomia Obcości nie jest gruba, do tego starannie i zachęcająco wydana. Język autorki jest bardzo prosty, młodzieżowy, skupiający się głównie na wydarzeniach i dialogach, nie zaprzątając kolejnych stron odwracającymi uwagę, metaforycznymi opisami. Ja na taki sposób zapisu jestem już za stara, więc nie byłam nim zachwycona i miałam spore problemy, by wczuć się w tę historię. Jednak rozumiem zabieg Andrei Porter, dzięki któremu książka przypomina codzienność młodzieży. Dzięki temu ta pozycja powinna trafić także do tych nastolatków, którzy za czytaniem nie przepadają.

Zaskoczyło mnie natomiast zakończenie, które nie było tak płytkie, jakiego można by się początkowo spodziewać. Co więcej, jest niezwykle poruszające i demonstrujące pewne życiowe, choć ukrywane, fakty. Autorka wybrała bardzo dobry sposób, by w prosty i przystępny sposób wskazać młodzieży nieświadomie popełniane przez nich błędy i niejako otworzyć im oczy na świat. Byłam miło zaskoczona, że pod tak patetycznym tekstem kryje się głęboki przekaz. I choć całość nie zawładnęła moim sercem i pewnie nie będę o niej pamiętać za kilka lat, to w czasach gimnazjalnych byłabym nią zachwycona. 


KONKURS!

Mam dla Was jeden egzemplarz Anatomii Obcości. Jeżeli któryś z obserwatorów mojego bloga chciałby go zdobyć, wystarczy w komentarzu pod tą recenzją odpowiedzieć na pytanie:
JAKĄ KSIĄŻKĘ POLECISZ GIMNAZJALIŚCIE, KTÓRY NIE PRZEPADA ZA CZYTANIEM?

Regulamin konkursu
1. Organizatorem konkursu jest Martha Oakiss, właścicielka bloga Secret-Books.blogspot.com.
2. Fundatorem nagród jest wydawnictwo YA!
3. Konkurs trwa od 10.08.2016 do 25.08.2016 23:59
4. Zwycięzca konkursu zostanie wybrany przez organizatorkę na podstawie odpowiedzi na pytanie konkursowe.
5. W konkursie może wziąć udział każdy obserwator bloga lub fanpage'a, który krótko odpowie w komentarzu na pytanie konkursowe.
6. Nagrodą w konkursie jest egzemplarz książki „Anatomia Obcości" Andrea Porter.
7.  Zwycięzca ma 5 dni na zgłoszenie się po nagrodę, po upływie tego czasu nagroda przepada.
8. Zwycięzcy konkursu powinni posiadać adres korespondencyjny na terenie Polski. Nie wysyłam paczek za granicę. Jeżeli nie jesteś osobą pełnoletnią, Twój opiekun musi wyrazić zgodę na udział w konkursie.
9. Konkurs nie podlega przepisom Ustawy z dnia 29 lipca 1992 roku o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. z 2004 roku Nr 4, poz. 27 z późn. zm.) 
Anatomia Obcości / Andrea Porter | KONKURS + RECENZJA KSIĄŻKI Anatomia Obcości / Andrea Porter | KONKURS + RECENZJA KSIĄŻKI Reviewed by Unknown on wtorek, sierpnia 09, 2016 Rating: 5