Last Christmas Book Tag - original


Święta Bożego Narodzenia kojarzą mi się tylko z jednym. Tak, jest to piosenka Last Christmas, która już rozbrzmiewa w naszych radiach. Co więcej, piosenka ta została zcoverowana już tak wiele razy, że chyba każdy znajdzie coś dla siebie. Postanowiłam więc ów covery wykorzystać i utworzyć z nich kategorie do mojego nowego tagu.


Uwaga! Stworzone przeze mnie kategorie są metaforyczne i nie musicie rozumieć ich tak samo jak ja. Jestem bardzo ciekawa Waszej interpretacji, dlatego zachęcam do wykonania tego tagu na swoich blogach i kanałach. 

Wersja video:


1. Wham! - pierwszy śnieg


Pierwszy śnieg to cudowna zapowiedź tego, co będzie się działo. Pomyślałam więc o książce, od której wszystko się zaczęło. W moim wypadku był to Zmierzch Stephenie Meyer. Wcześnie czytałam książki, ale bez większego zaangażowania. Dopiero po Zmierzchu zaczęłam nałogowo czytać i powiększać swoje zbiory, a do tego zabrałam się za prowadzenia bloga i kanału na YouTube.

2. Cascada - przebojowa biel


Pomyślmy o bieli. Spojrzałam na swoją półkę i pierwsza książka, która przyciągnęła mój wzrok, to Czerwona Królowa Victorii Aveyard. Zakochałam się w tej okładce, gdy tylko ją zobaczyłam. Nie był ważny opis - wiedziałam, że chce ją zdobyć choćby po to, by zdobiła moją biblioteczkę.

3. Carly Rae Jepsen - spokojne, melancholije klimaty


Nie czytam zbyt wielu książek, które można by nazwać spokojnymi i melancholijnymi. Raczej skupiam się na akcji i na tym, by coś się działo i nas zaskakiwało. Ale pomyślałam o Podaruj mi miłość, czyli zbiorze opowiadań. Opowiadań, trzeba to zaznaczyć, dość przewidywalnych, krótkich i opartych na romansie, ale jednak ze spokojnym, świątecznym klimatem.

4. Crazy Frog - kolęda się zacięła


Kiedy myślę o zacinającej się kolędzie, na myśl przychodzi mi coś niezwykle irytującego, czego nie mogę pozbyć się z głowy. Na przykład bohater książkowy. Kiedy myślę o świetnych opowieściach i postaciach i pojawia się Warner z Dotyku Julii, to od razu, gdzieś tam z tyłu głowy, widzę także Adama. Adama, którego znieść nie mogę i którego mam ochotę z tej mojej głowy wyrzucić na zawsze.

5. Pectus - typowe polskie święta


Skoro polskie święta, to może ulubiona książka polskiego autorstwa? Aktualnie jest to Pod Skrzydłami Matki Mroku Kathrin Szczepanik (Pectus to też bracia Szczepanik!). Ta powieść zgrabnie połączyła kryminał, humor, XIX-wiecznego Sherlocka i wampiry. Polskich autorów nie czytam zbyt wielu, ale ta historia przywróciła we mnie wiarę w rodzimych pisarzy.

6. Ariana Grande - słodycze choinkowe


Do kogoś tak słodkiego, o cieniutkim głosiku, nie mogłam wybrać innej kategorii, niż słodycze choinkowe. A czy jest coś słodkiego w książkowym świecie? Na przykład Eleonora i Park Rainbow Rowell, która w słodki, może nawet nieco przesłodzony sposób pokazuje nam pierwszą, nieidealną miłość i spojrzenie na świat przez różowe okulary.

7. The Collective - przystojny pan mikołaj



Nie będę tu ponownie wypisywać kilkunastu ukochanych bohaterów książkowych, bo post nie miałby końca. Co tag będę ich zmieniać. Przynajmniej spróbuję. Dziś, jako ukochanego bohatera wybiorę Alexa z Love, Rosie. Co prawda bardziej tego filmowego, niż książkowego. Swoją drogą, był niedomyślny i nie fair i... Dlaczego ja go lubię?

8. Benny Bennasi - wybuchające lampki choinkowe


Takie uderzenia i wybuchy kojarzą mi się z akcją. Pasowałyby mi więc tu książki od Janet Evanovich - zarówno seria o Śliwce, jak i jej nowa seria w duecie z autorem detektywa Monka, czyli Skok. Wiele tam intryg, pościgów i strzelanek, więc nie mamy czasu się nudzić.

9. Gummy Bear - świąteczny pudding


Co jest takiego puddingowanego, galaretowatego? Elastycznego? Być może postać, która umie dostosować się do sytuacji? Wybrałam tu Kastriel i Kowala z Pojedynku. Oboje są strategami, coś ukrywają i potrafią zagrać, dostosować się do sytuacji tak, by osiągnąć swój cel.

10. Glee - wigilia klasowa


Na wigilii klasowej zawsze zbiera się wiele osób w jednym miejscu. Czy jest tak w którejś z książek? Na przykład Endgame to walka kilku ludów o zwycięstwo i przeżycie. Narracja ciągle przechodzi na inne osoby i naprawdę może się to wszystko pomieszać.

Nominuję
Darkę z Więcej Książków
Anitę z Book Reviews
Totallbooknerd
Aliska Czyta
Zaczytana Dolina
Feniks
Blask Książek
a także Ciebie :)
Jestem bardzo ciekawa, jak zinterpretujecie powyższe kategorie, czym dla Was będzie świąteczny pudding czy wybuchające lampki choinkowe.

Wesołych Świąt!
Last Christmas Book Tag - original Last Christmas Book Tag - original Reviewed by Unknown on niedziela, grudnia 13, 2015 Rating: 5